Dyżur Zarządu w każdy czwartek miesiąca, w godz. 11.00 - 12.00
tel. 16 673 2744, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wycieczka do Krosna, Trzcinicy i Krempnej

Utworzono: 29 maj 2015

Wyjazd zaplanowaliśmy o godz. 6:15 spod siedziby Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej przy ul. Mickiewicza. Po sprawdzeniu listy obecności udaliśmy się w drogę.

Pierwszym etapem podróży było Krosno z przerwą w Zajeździe pod „Semaforem” w Bachórzu na małą czarną i drożdżówkę.

W Krośnie zwiedziliśmy „Centrum Dziedzictwa Szkła” oddane dla zwiedzających w dniu 2 czerwca 2012 roku.

Centrum Dziedzictwa Szkła powstało w celu zaprezentowania miasta Krosna z hutnictwem szkła oraz sposobem jego wytwarzania i zdobienia. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy jak się tworzy barzoż, graweruje, maluje i formuje szklane wyroby. Odwiedzając stanowisko hutników mieliśmy możliwość wydmuchać szklaną bańkę.

Drugim etapem wycieczki była Trzcinica k/ Jasła gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy „Karpacką Troję”

Skansen Karpacka Troja powstał w miejscu jednego z najstarszych grodzisk w Polsce zwanego „Zwałami Królewskimi”, którego początki sięgają wczesnej epoki brązu. Na zakończenie zwiedzania podziwialiśmy piękne widoki z platformy widokowej oraz w restauracji u „ Schabińskiej ” zjedliśmy wspólnie smaczny obiad.

Trzecim etapem naszej podróży była Krempna, gdzie zwiedziliśmy piękne, nowoczesne muzeum przyrodnicze Magurskiego Parku Narodowego. Największą atrakcją dla nas zwiedzających jest licząca 300 m2 sala wystaw o zmiennej wysokości od 3-9 m, ukazująca przyrodę Magurskiego Parku Narodowego o każdej porze roku i dnia z naturalnie spływającym potokiem.

W trasę powrotną udaliśmy się przez Nowy Żmigród do Dukli, gdzie zatrzymaliśmy się na godziny postój. Chętni mogli zwiedzić eksponaty II wojny światowej w Muzeum Braterstwa Broni oraz 2 kościoły: kościół i klasztor Bernardynów i kościół Parafialny św. Magdaleny.

W Dukli na parkingu organizatorzy zaserwowali uczestnikom wycieczki kawę i ciasteczko i po wypiciu udaliśmy się w drogę powrotną do Przemyśla. Wycieczkę zmęczeni, ale zadowoleni zakończyliśmy o godz. 20:30.

Tekst: Tadeusz Stanisławek
Foto: Zdzisław Welszyng

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej KLIK.

Akceptuje pliki cookie z tej strony.