Dyżur Zarządu w każdy czwartek miesiąca, w godz. 11.00 - 12.00
tel. 16 673 2744, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wycieczka do Kozłówki i Lublina - 23.09.2016 r.

Utworzono: 28 wrzesień 2016

Wyjazd nastąpił o godz. 5:00 spod Bieszczadzkiego Oddziału SG. Pierwszym etapem naszej podróży była Kozłówka, gdzie zwiedziliśmy XVIII wieczny piękny pałac, siedzibę rodu Bielińskich i Zamoyskich z oryginalnym wyposażeniem I ordynata Konstantego Zamoyskiego. Podziwialiśmy piękno barokowej rezydencji, autentyzm pałacowych wnętrz i wpisanych w nie losów Zamoyskich.

Odwiedziliśmy również Galerię Sztuki Socrealizmu z pracami polskich artystów z lat 1949 – 1954 oraz pomników przeniesionych z różnym miast Polski.

Zwiedziliśmy francuski ogród „Tysięcy róż” i dumnych pawi oraz romantyczny park w stylu angielskim wraz z placem zabaw dla dzieci. Po zwiedzaniu organizatorzy zaprosili nas na smaczny wspólny obiad w miejscowej restauracji.

Drugim etapem naszej wycieczki był Lublin. Zwiedzanie Lublina rozpoczęliśmy od Zamku. Zamek Królewski w Lublinie pierwotnie zbudowany w XII wieku, wielokrotnie przebudowywany. W latach 1831 – 1954 wykorzystywany był jako więzienie, a od 1957 r. jest siedzibą Muzeum Lubelskiego. Bardzo duże wrażenie na uczestnikach wycieczki zrobiła XIV wieczna Kaplica Trójcy Świętej wybudowana jako fundacja Kazimierza Wielkiego, pokryta rusko – bizantyjskimi freskami z 1418 r. na zamówienie Władysława Jagiełły.

Następnie z przewodnikiem zwiedziliśmy Stare Miasto. Zachowały się w nim pamiątki różnych epok, począwszy od zarania polskiej państwowości, poprzez średniowiecze, renesans, po barok i klasycyzm, po czasy późniejsze. Zwiedziliśmy zabytkowe kamienice, architekturę kościelną, Bramę Grodzką i Krakowską.

Organizatorzy wycieczki Cezary i Maciek częstowali uczestników słodkimi niespodziankami w postaci cukierków, czekolad, batoników i rogalików oraz napoi, za co uczestnicy są bardzo wdzięczni i serdecznie dziękują za organizację wspaniałej wycieczki.

O godz. 21:00 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Przemyśla.

Tekst i zdjęcia
Tadeusz Stanisławek

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej KLIK.

Akceptuje pliki cookie z tej strony.