Dyżur Zarządu w każdy czwartek miesiąca, w godz. 11.00 - 13.00
tel. 16 673 2744, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

"Jak przygoda to tylko w Warszawie …"

Utworzono: 09 czerwiec 2019

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy, przechodząc wzdłuż Zamku znaleźliśmy się na dziedzińcu kuchennym a wkrótce poszliśmy na tzw. "Górę Gnojną". Dawniej znajdowało się tam wysypisko śmieci, które częściowo zabierała Wisła. Teraz z tego miejsca roztacza się piękny widok. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki obok, której przystojny kataryniarz wykonał z naszymi paniami brawurowy utwór o Warszawie. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie i Pomniku Małego Powstańca oraz Pomniku Jana Kilińskiego. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Kolejny punkt to przezabawne Muzeum Iluzji, gdzie śmiechu było co niemiara. Następnie podziwialiśmy piękno budynku Zamku Królewskiego, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Zwiedziliśmy część muzealną zamku, gdzie obejrzeliśmy projekcję multimedialną - film na temat odbudowy zniszczonego podczas wojen obiektu. Po zwiedzeniu Zamku wzdłuż Krakowskiego Przedmieścia mogliśmy zobaczyć kolejny przeurocze obiekty kościół św. Anny, Centralną Bibliotekę Rolniczą, Dom Polonii Caritas, pomnik Adama Mickiewicza, kościół Karmelitów, Pałac Prezydencki, Hotel Bristol, Dom Bez Kantów, kościół Wizytek, Uniwersytet Warszawski, kościół Św Krzyża, pomnik Kopernika. Wracając w kierunku autokaru skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Po smacznym obiadku udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu.
Dzień trzeci rozpoczęliśmy od zwiedzania cmentarza Powązki Wojskowe. Nekropolia ta jest tradycyjnym miejscem pochówków wojskowych zmarłych w czasie pokoju oraz członków ich rodzin. Spoczywają tu uczestnicy powstań: listopadowego, styczniowego, wielkopolskiego, powstań śląskich, bohaterowie wojny polsko -bolszewickiej. Zwiedziliśmy główne kwatery Cmentarza tzw. kwaterę „Na Łączce” gdzie pochowani zostali pomordowani przez Urząd Bezpieczeństwa w latach 1945–1956, Dolinkę Katyńską, która jest najważniejszym w Warszawie miejscem upamiętnienia ofiar zbrodni katyńskiej (1940) , Kwaterę Smoleńską oraz Kwaterę Harcerskiego Batalionu Armii Krajowej „Zośka”. Przechodziliśmy obok wielu grobowców najznamienitszych Polaków - polityków, artystów, sportowców. Następnie autokarem przejechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego gdzie w piękny sposób udokumentowana jest historia Powstania . Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, i losy powstańców w PRL. Muzeum wykorzystuje nowoczesne techniki audiowizualne a tysiące zgromadzonych eksponatów robi piekielne wrażenie na odbiorcy i w pełni ukazuje gehennę tamtych wydarzeń. Ostatnim punktem naszej przygody w Warszawie był Pałac Kultury i Nauki, który zwiedziliśmy zaglądając do przepięknych sal min. Marmurowej, im. Mikołaja Kopernika, im. Walentyny Tiereszkowej, im. Adama Mickiewicza, im. Stefana Starzyńskiego, im. Władysława Broniewskiego i im. prof. Lwa Rudniewa – głównego projektanta pałacu i na sam koniec super szybką windą wyjechaliśmy na XXX piętro Pałacu gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy przepiękną panoramę Warszawy. Po trzech dniach pełnych wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do Przemyśla.
Dziękuję wszystkim uczestnikom za zdyscyplinowanie i zapraszam do udziału w kolejnych naszych inicjatywach.

Przewodniczący Koła Nr 1

Cezary Okoczuk

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej KLIK.

Akceptuje pliki cookie z tej strony.